سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 138533

  بازدید امروز : 1

  بازدید دیروز : 2

شب نوشته‏های تلخون

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

 

درباره خودم

شب نوشته‏های تلخون
تلخون
هر کی خوابه خوش به حالش/ما به بیداری دچاریم.

 

لینک به لوگوی من

شب نوشته‏های تلخون

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

بایگانی

شب‏نوشته‏های 85
شب‏نوشته‏های 86
شب‏نوشته‏های 87
شب‏نوشته‏های 88
شب‏نوشته‏های 89

 

اشتراک

 

 

نان به نرخ روز خوردید ای دریغ...

نویسنده:تلخون::: سه شنبه 88/5/13::: ساعت 1:37 عصر

* خدا

تصمیم داشتم پستی بنویسم راجع به عملکرد بی نظیر صدا و سیما در این حوادث اخیر...اینکه هیچ فرد یا هیچ رسانه‌ی دیگری نمی‌توانست مانند صدا و سیما اینگونه تمام باورهایم را از هم بپاشد(دقیقا معادل واژه‌ی collapse) .اینکه حالا هیچ (به معنای حقیقی می‌گویم هیچ) خبری را که صدا و سیما اعلام می‌کند باور نمی‌کنم.اگر یکی از گویندگان خبر بیاید قسم هم بخورد که فلان جا  nریشتر زلزله آمده با خودم فکر می کنم نکند خیلی بیشتر یا خیلی کمتر از n ریشتر باشد...موقع پخش اخبار خیره می‌شوم به چشم آدم‌هایی که می‌توانند آن طور خونسرد‌انه حقایق را آن جوری جلوه بدهند و خبر‌ها را آن طوری پشت‌سر هم ردیف کنند که معنی‌اش می‌شود مضمون همان حرفی که گویا چند وقت پیش یک نفر در شبکه‌ی خبر بیان کرده: می‌ترسیم مردم توانایی تشخیص حق را از باطل نداشته باشند...قطع شبکه‌ی پیامک و اختلالات اینترنت در آن روز‌ها هم البته بی شک در راستای همین مضمون صورت گرفته.

اگر یک نفر از اهالی این روز‌های صدا و سیما را جایی ببینم دوست دارم بروم جلو و بخشی از ترانه‌ی بی‌نظیر خلیل جوادی را برایش زمزمه کنم:

نان به نرخ روز خوردید ای دریغ...

 

این ترانه تمام حرف من است در این روز‌ها...

 

باز بوی باورم خاکستریست
صفحه های دفترم خاکستریست

پیش از اینها حال دیگر داشتم
هر چه می گفتند باور داشتم


پیرها زهر هلاهل خورده‌اند
عشق ورزان مهر باطل خورده‌اند

باز هم بحث عقیل و مرتضی ست
آهن تفدیده‌ی مولا کجاست

نه فقط حرفی از آهن مانده است
شمع بیت المال روشن مانده است

نه فقط حرفی از آهن مانده است
شمع بیت المال روشن مانده است

دست ها را باز در شبهای سرد
ها کنید ای کودکان دوره گرد

مژدگانی ای خیابان خوابها
می رسد ته مانده بشقابها

در صفوف ایستاده بر نماز
"ابن ملجم‌"ها فراوانند باز


سر به لاک خویش بردید ای دریغ
نان به نرخ روز خوردید ای دریغ


گیر خواهد کرد روزی روزی‌ات
در گلوی مال مردم خوارها


من به در گفتم و لیکن بشنوند
نکته‌ها را مو به مو دیوارها


با خودم گفتم تو عاشق نیستی
آگه از سر شقایق نیستی

غرق در دریا شدن کار تو نیست
شیعه‌ی مولا شدن کار تو نیست

نه فقط حرفی از آهن مانده است
شمع بیت‌المال روشن مانده است

نه فقط حرفی از آهن مانده است
شمع بیت‌المال روشن مانده است

دست‌ها را باز در شبهای سرد
ها کنید ای کودکان دوره گرد

مژدگانی ای خیابان خوابها
می رسد ته مانده بشقابها

در صفوف ایستاده بر نماز
"ابن ملجم"‌ها فراوانند باز


سر به لاک خویش بردید ای دریغ
نان به نرخ روز خوردید ای دریغ

گیر خواهد کرد روزی روزی‌ات
در گلوی مال مردم خوارها

من به در گفتم و لیکن بشنوند
نکته ها را مو به مو دیوارها



  • کلمات کلیدی :

  • به احترام اصغر فرهادی

    نویسنده:تلخون::: چهارشنبه 88/4/24::: ساعت 4:0 صبح

     

    آقای فرهادی این پست را می نویسم به احترام «چهارشنبه سوری». به احترام «درباره الی» و به احترام شما.

    آقای فرهادی بعد از اینکه «درباره الی» را دیدم تا چند روز ذهنم مشغول آدم هایی بود که انگار توی آن 2 ساعت من هم لحظه به لحظه با آن ها زندگی کرده باشم.سفر کرده باشم.خندیده باشم.تا حد مرگ ترسیده باشم.غصه خورده باشم.نگران شده باشم.حتی شاید _ یواشکی و دور از چشم همراهان_ کمی هم گریه کرده باشم پا به پای سپیده،علیرضا یا پیمان.

     هر وقت که توی خیابان یا از تلویزیون تبلیغ فیلم را می دیدم دوباره به تمام تصاویری که از فیلم در ذهنم بود فکر می کردم.تمام صفحات وب را جست و جو کردم.نقدها و مصاحبه های شما و سایر بازیگران را خواندم، عکس های فیلم را دیدم و بعد به خودم گفتم نمی فهمم. من نمی فهمم چرا این قدر این فیلم ذهنم را مشغول کرده؟ توی نقدها نکاتی بود که من انگار ندیده بودم.چه طور می شود؟چرا من این همه ریزه کاری را ندیده بودم پس؟ بعد هی بیشتر و بیشتر از شما خواندم.شمایی که درباره تان می نوشتند: جوان سی و چند ساله با فیلمهایی که حکایت از نبوغ دارد. تصمیمم را گرفتم.من باید دوباره «درباره الی» را می دیدم. قبلش اما یک کار دیگر واجب بود. دوباره دیدن «چهارشنبه سوری».فیلمی که گرچه توی سینما ندیده بودم اما حتی تماشایش توی خانه هم روی من تأثیرش را گذاشته بود. «چهارشنبه سوری» را دوباره دیدم اما نه به خاطر خود فیلم. بازی بی نقص و روان و باورپذیر «ترانه علیدوستی» ، «هدیه تهرانی» ،«پانته آ بهرام» و «حمید فرخ نژاد» را دیدم اما دنبال شما می گشتم توی تمام لحظه ها.می خواستم ببینم شما کجای «چهارشنبه سوری» هستید. می خواستم حضورتان در «چهارشنبه سوری» را مقایسه کنم با شمایی که در «درباره الی» می بینم. چند ساعتی هست که از دیدن دوباره ی «درباره الی» برمی گردم و باور کنید دوباره مثل بار اول موقع غرق شدن «آرش» حتی نمی توانستم درست نفس بکشم.این بار البته مدام به بخشی از مصاحبه ی «پیمان معادی» بازیگر نقش«پیمان» فکر می کردم.گفته بود آن 3 دقیقه ای که همه دارند توی آب دنبال «آرش» می گردند را ما یک هفته هر روز بازی کردیم. از شما ممنونم آقای فرهادی. یک هفته تلاشتان برای این 3 دقیقه به من حتی فرصت نفس کشیدن نداد.توی گرمای این فصل دستانم یخ کرده بود،صدای امواج توی گوشم می پیچید و دلم می خواست می شد که از  روی صندلی سینما _از کنار این آدم هایی که می توانستند در بی نظیرترین صحنه ی فیلم به خوردن چیپس ادامه بدهند_بلند شوم. شاید حتی مثل «نازی» دستانم را جلوی دهانم گرفته بودم و دعا می کردم.

    آقای فرهادی بعد از صحنه ی بی نظیر غرق شدن «آرش» توی آب، من یک جای دیگر هم نتوانستم جلوی تند شدن ضربان قلبم را بگیرم. جایی که «نازی» دنبال ساک «الی» ویلا را می گردد و وقتی پیدایش نمی کند از شدت خوشحالی و از فرط امیدواری چشمانش برق می زند. و بعد آن طور حقیقی و بدون جنبه ی نمایشی زیر لب دعا می کند. ممنونم از «رعنا آزادی ور» به خاطر این صحنه. وقتی دستانش را جلوی دهانش گرفته و امیدواری از چشمانش پیداست و بعد البته آن ضربه ی نهایی که امیدها را بر آب می دهد و ضربان قلب من هم آرام تر می زند.

    راستی آقای فرهادی از کوچولوهایی که در فیلم تان بازی کردند هم ممنونم.خصوصا به خاطر دو تا صحنه ی فراموش نشدنی. اول وقتی که دخترها دارد تلاش می کنند به بزرگترها بفهمانند آرش غرق شده. صدای گریه و جیغ شان توی گوشم مانده. اصلا بازی بی اغراق همین دو تا برای اضطراب و مقدمه ی صحنه ی غرق شدن کافیست. و بار دوم وقتی که بزرگترها دارند سعی می کنند از حرف های این بچه ها نشانه ای از «الی» بیابند و بچه ها آن طور کودکانه دارند حقیقت چیزی را که ندیده اند می گویند.

    از «پیمان معادی» و «مانی حقیقی» هم ممنونم. اگر خودم نخوانده بودم محال بود باور کنم این ها نابازیگرند. چه کسی باور می کرد؟ بعد از آن صحنه ی کتک خوردن «سپیده» از «امیر» و تمام جاهایی که دروغ های «سپیده» لو می رود و «امیر» طوری سر تکان می دهد که آدم عمق حس چنین فردی را درک کند.کسی که از بارزترین مشخصه ی رفتاری همسرش _یعنی این ویژگی که مسئولیت هایی خارج از توان و حیطه ی وظایفش بر عهده می گیرد_ شاکی است. خیلی سخت می شود باور کرد که پیش از این «مانی حقیقی» با کارگردانی به دنیای سینما مربوط می شده نه بازیگری. کارگردانی «کنعان» و «کارگران مشغول کارند» و البته دستی هم در فیلمنامه نویسی داشته(فیلمنامه ی «کنعان» و «چهارشنبه سوری» مشترکا با اصغرفرهادی) یا اینکه «پیمان معادی» قبل از این تجربه ی بازیگری بیشتر فیلمنامه نویس بوده(کما، عطش،شام عروسی،کافه ستاره و...) و چندتایی هم فیلم کوتاه ساخته.

    ممنونم از «شهاب حسینی» به خاطر بازی روانش. به خاطر اینکه هربار واقعا مستأصل شده آن طور سوزناک می گوید:«ای وای، ای وای »

    ممنونم از «مریلا زارعی» به خاطر صحنه ای که شب شده و همه لب آب منتظر «الی» هستند و او را می بینیم که دارد با چشمانی نگران زیر لب صلوات می فرستد.به خاطر صحنه ای که می خواهد برای همه توضیح دهد تا از خودش و «آرش» بابت گم شدن «الی» رفع اتهام کند .به خاطر صحنه ای که بعد از جداکردن«امیر» و «سپیده» می خواهد «امیر»را بزند وبه خاطر تمام نگرانی های مادرانه ای که کلیشه ای بازی شان نمی کند.

    ممنونم از «احمد مهرانفر» به خاطر اینکه نقش آدم های صاف و صادق را خوب بازی کرد. برای صحنه ای که وقتی زن شمالی دارد ماجرا را لو می دهد از بس هول می کند سوار ماشین شده و فرار می کند و جایی که یادش رفته به رفقا دروغ گفته و جریان تلفن مادر «الی» را آن قدر راحت لو می دهد و به خاطر صحنه ی ورود «علیرضا» که او تنها کسی است که به علیرضا نزدیک می شود و هین طور بعد از کتک کاری  «امیر» و «سپیده» هم تنها کسی است که به «امیر» نزدیک می شود.

    ممنونم از «ترانه علیدوستی» برای تمام نگاه هایش در فیلم.که تازه در بار دوم تماشای فیلم برایم معنادار شد. پر از نگرانی و عذاب وجدان و کمی هم خجالت. چیزی که بار اول صرفاً خجالت تعبیرش می کردم. و به خاطر صحنه ی نسبتا طولانی بادبادک بازی که آقای فرهادی بار اول نفهمیده بودم چرا چنین صحنه ای را_آن هم این قدر طولانی_ طوری فیلم برداری کردید که فقط چهره ی خندان «الی» پیداست و اصلا ما بادبادکی را نمی بینیم. و بعد تازه دستم آمد این خوشی مقدمه ی مصیبت هاست.

     ممنونم از «گلشیفته فراهانی».از او هم به خاطر تمام نگاه هایش در فیلم. چیزی که باز هم در تماشای دوباره ی فیلم برایم رو شد. وقتی دروغ ها و پنهان کاری هایش لو می رود نگاهش مملو از ترس و شرمندگی است.شرمندگی به خاطر رفتاری که می داند بعد از آشکار شدن حقیقت از «امیر» سر می زند. به خاطر صحنه ای که بعد از اینکه غریق نجات ها از یافتن «الی» نا امید شده اند آن طور داد می زند و بعد به خاطر آن گریه.گریه ای که مرا هم به گریه درآورد. و همچنین ممنونم از «گلشیفته فراهانی» به خاطر ترسناکترین و پرهزینه ترین دروغ فیلم که با آن سختی ادایش کرد.

    آقای فرهادی باید بگویم از شما ممنونم به خاطر اینکه:

    1. در تبلیغات فیلم اسمی از بازیگر نقش «علیرضا» نمی برید و چه عالی که این کار را کردید تا ما فریب بخوریم و فکر کنیم نقش این آدم اصلا تاثیری در روند فیلم ندارد و من که به نوبه ی خودم منتظر بودم از آن پراید یشمی رنگ یک آدم معمولی و شاید اصلا یک نابازیگر پیاده شود و واقعا از دیدن چهره ی بازیگر شوکه شدم و به خودم گفتم خب پس منتظر باش که آقای فرهادی یک برگ برنده ی دیگر هم در دقایق پایانی فیلم رو کند.

    2.    بعد از سال ها این بار اولی بود که وقتی از سینما بیرون آمدیم هیچ کس نگفت حیف پول بلیط و تنقلات!

    3.    آن جور نفس های من را به شماره انداختید.

    4. فیلمی ساختید در مورد بی اعتبار یا بهتر بگویم نسبی بودن قضاوت ما راجع به افراد.(قضاوت درباره «الی» قبل و بعد از ناپدید شدنش)

    5. فیلمی ساختید در مذمت دروغ که شعار نمی داد که ایها الناس دروغ نگویید که عاقبتتان این چنین و آن چنان می شود. و من هم اگر شماره ی 218«همشهری جوان» را نخوانده بودم اصلا نمی فهمیدم شخصیت های این فیلم جلوی چشم من به هم 13 بار دروغ گفته اند و من این قدر راحت پذیرفته ام.انگار که دروغ گفتن بخشی از روزمره ی شان بوده و حتی به چشم من ِ تماشاگر هم نیامد. از بس که دروغ گفتن جلوی چشمانم عادی جلوه کرد اصلا زشتی اش به چشمم نیامد و نفهمیدم غالب مصیبت های فیلم بابت همین دروغ هاست.

    6. هیچ گافی از شما توی فیلم ندیدیم. من خودم بیشتر از همه دقتی که شما روی حالت چهره ی بازیگرها قبل و بعد از گم شدن الی داشتید را دوست دارم. چهره ها مستأصل و به هم ریخته و بدون آرایش، لباس ها نامرتب و شنی،موها آشفته و دست ها لرزان از شدت اضطراب،از سرما،گلوی آدم هایی که از شدت نگرانی غذا نخورده اند خشک، و صداهایشان هم صدای آدم هایی که بعد از گذشت یک روز و یک شب پر از اضطراب و پر از داد و فریاد گرفته و خش دار است.

    7. در سردخانه جوری چهره ی جنازه را نشان می دهید که باز هم شک کنیم:خودش بود یا نه؟ و قضاوت بماند بر عهده ی خودمان.

    8.  صحنه ی  اجرای پانتومیم را آن قدر باورپذیر ساختید.(که بعدا فهمیدم هیچ بازیگری از سوژه ی پانتومیم دیگری خبر نداشته و هرکس فقط سوژه ی خودش را می دانسته و خودش هم باید فکر می کرده چه جوری اجرایش کند و بقیه واقعا دارند جلوی دوربین حدس می زنند که منظور بقیه چیه) به همین خاطر هم هست که حدس زدن ها آن قدر واقعی و شلوغ پلوغ و درهم برهم است.درست مثل واقعیت و به خاطر اینکه سوژه ی پانتومیم هرکس نشانگر بخشی از شخصیتش است.

    9. آخرین صحنه:تقلا برای بیرون کشیدن ماشین از شن و ماسه 

    10.آن قدر صبوری کردید تا با تمام فراز و فرودها به این فیلم اجازه ی نمایش دادند و ما را هم در لذت بردن از فیلمتان همراه کردید

     

    راستی آقای فرهادی می خواهم یک آرزو هم برای «درباره الی» بکنم، آرزو می کنم هنگام نمایش «درباره الی» سالن های سینماها خیلی شلوغ نشود. گرچه شاید به چشم شما و تهیه کننده ی فیلم این بیشتر شبیه نفرین باشد،اما بگذارید خیلی ها بروند«خروس جنگی» تماشا کنند .باور کنید برای فهمیدن و همراه شدن با فیلمتان بیشتر از همه سکوت لازم است که مثلا برای خود من،وقتی که چند ساعت پیش رفتم برای تماشای دوباره ی فیلم اصلا وجود نداشت.بار اول صبح رفتم سینما که خب خلوت بود اما بار دوم آخرین سانس سینما بود و این قدر شلوغ کردند که مجبور شدیم جایمان را عوض کنیم. بدتر از همه واکنش ها به فیلم بود. وقتی «احمد» _بعد از پیدا نشدن ساک «الی»_دارد با شوق می آید تا از «سپیده» شماره موبایل «الی» را بگیرد و روی سنگ ها پایش می گیرد و به حالت افتادن می افتد خندیدند. وقتی «علیرضا» دنبال دستشویی می گشت(که بعدا می فهمیم می خواسته وضو بگیرد) قهقهه زدند و چند نفری هم حدس زدند:معتاده! وقتی «امیر» «سپیده» را کتک زد کف زدند و سوت کشیدند. خب حالا به نظر شما بهتر نیست این آدم ها بروند «خروس جنگی» را ببینند تا بتوانند این احساساتشان را در جای درست تری نمایش دهند و سالن «درباره الی» هم آن قدر خلوت باشد تا آدم هایی که آمده اند برای دیدن فیلم شما _نه رفتن به پیک نیک_ در سکوت تمام ریزه کاری های فیلمتان را ببینند و مثل من از شوق لذتی که این گره گشایی های فیلم برایشان داشت، و از شدت اضطرابی که در حین تماشای فیلم داشتند حتی شب هم خوابشان نبرد.

     

    آقای فرهادی من _ بی هیچ اغراقی_ اولین بار بود که خودخواسته فیلمهایی را دوباردیدم.(«درباره الی» در سینما و «چهارشنبه سوری» در خانه)  وقتی که می شنیدم آدم هایی بوده اند که 2 بار و 3 بار و 6 بار «آتش بس»، «مارمولک»،«کما» یا «اخراجی ها1» را دیده اند نمی توانستم تعجب نکنم. اما حالا فکر می کنم ترسی ندارم از اینکه اعتراف کنم بار اول که «درباره الی» را دیدم بخش بزرگی از جزییات به چشمم نیامد و وقتی نقدها و مصاحبه ها را خواندم فهمیدم باید یک بار دیگر این فیلم را ببینم تا جزییاتش دوباره به چشمم بیاید

     

    آقای فرهادی در آخر امیدوارم توانسته باشم با این پست به شما و به «درباره الی» ادای احترام کرده باشم و دعا می کنم که از این دست فیلم ها در سینماهای ایران خیلی بیشتر بیاید.خیلی بیشتر.ما به شما امید داریم.

     

     



  • کلمات کلیدی :

  • خوابگرد

    نویسنده:تلخون::: سه شنبه 88/3/12::: ساعت 10:41 صبح

    خدا*

    دیشب خواب دیدم.ممکنه خواب دیدن چیز عجیبی به نظر نیاد اما اینکه چه خوابی ببینی و یادت بمونه یا نه خواب دیشب من رو با بقیه شب ها متفاوت کرد.

    خواب یکی از مامان بزرگ هام رو دیدم. و اون چیزی که حسابی خوشحالم کرد این بود که بغلش کردم. طولانی و گرم.

    پیش نهاد:اگر مادربزرگ یا پدر بزرگتون در قید حیات هستن بهم قول بدین در اولین فرصتی که تونستید برید بغلشون کنید. 

     



  • کلمات کلیدی :

  • تمام چیزی که بشر از خدا می‏خواهد یک قلب آرام است...

    نویسنده:تلخون::: سه شنبه 87/6/26::: ساعت 11:55 صبح

     

    به من می‏گویند او مرده،

    مثل این است که به آدم بگویند

    تو که رفته بودی سفر، وطنت را آب برد...

    و من دیگر جایی را ندارم که بروم...

    *از کتاب چه کسی باور می‏کند،رستم؟



  • کلمات کلیدی :

  • واکنش ها به حضور دختر پرچمدار کاروان ایران (بدون شرح!!!)

    نویسنده:تلخون::: شنبه 87/5/26::: ساعت 12:28 عصر

       

     روزنامه اعتماد > شماره 1743  87/05/20

    واکنش ها به حضور دختر پرچمدار کاروان ایران ،انتقادات امام جمعه مشهد و ستایش خبرگزاری های خارجی

    نویسنده: مهدی امیرپور

     

    گروه ورزش،انتخاب هما حسینی برای پرچمداری کاروان ورزشی ایران در روز افتتاحیه با اینکه با استقبال رسانه های بین المللی همراه شده بود اما انتقادات تندی که حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه به زبان آورد، تمام خستگی را به تن هما حسینی باقی گذاشت. امام جمعه مشهد در موضع گیری در قبال هما حسینی گفت: «اینکه در رقابت های المپیک در چین تیم ورزشی ما وقتی می خواهد حرکتی بین المللی انجام دهد، نباید پرچمدار آن یک خانم ورزشکار باشد، چرا که این موضوع جنگ با ارزش ها و آماده سازی مردم برای فرج امام زمان(عج) است، آیا می فهمید چه می کنید؟ اینکه در حرکتی بین المللی زن را جلودار می کنید غیر از سرپیچی از فرمایشات معصومان است؟ با اینکه جمعه اول ماه شعبان زمانی برای احیای ارزش های دینی است، در این روز در عرصه بین المللی حرکتی تند و ضد ارزشی انجام می شود.» علم الهدی که پیش از این هم در نطق هایش در نماز جمعه مردم مشهد انتقادات تندی را به حضور زنان در عرصه های ورزشی وارد کرده بود، در بخشی دیگر از حرف هایش گفت: «با چه کسی مقابله می کنید؟ آیا معنای پذیرفتن این است. نه تنها شرکت کردند بلکه پرچمدار هم زنان بودند؟ توقع نداریم نظامی که در راس آن نایب امام زمان ولایت دارد و شعار منطقی رئیس جمهور تعجیل در فرج است، چنین اتفاقاتی بیفتد.» البته حجت الاسلام علم الهدی در حالی این حرف ها را پیش کشیده که حضور یک پرچمدار زن با حجاب اسلامی هنگام رژه کاروان ورزشی ایران بازتاب خوبی در رسانه های بین المللی داشته. خبرگزاری شینهوا پس از پایان آیین افتتاحیه در گزارشی نوشت: «هما حسینی ورزشکار 182 سانتیمتری ایران با رعایت پوشش کامل اسلامی، با متانت و وقار یک زن ایرانی پرچم ایران را حمل می کرد.» خبرگزاری دولتی چین هم گفت وگوی کوتاهی با هما حسینی داشت که در آن دختر قایقران ایرانی گفته بود: «تصور می کنم امریکا می خواهد جنگی علیه کل جهان به راه بیندازد.» پیش از این هم خبرگزاری فرانسه با اعزام گزارشگران خودش به تهران گزارش مفصلی از تمرینات هما حسینی در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی منتشر کرده بود. اما جالب تر اینکه تنها چند ساعت پس از پایان آیین افتتاحیه المپیک 2008 شبکه تلویزیونی بی بی سی، یک گزارش بلند از هما حسینی را روی آنتن برد که با حجاب اسلامی پرچمدار کاروان ورزشی ایران بود. پیش از این لیدا فریمان تیرانداز ایران در المپیک 1996 آتلانتا پس از پیروزی انقلاب اسلامی اولین زنی بود که پرچمدار کاروان ورزشی ایران شد. البته این مرتبه در المپیک 2008 پکن هر سه زن حاضر در کاروان ورزشی ایران برخلاف سنت همیشگی بدون استفاده از سهمیه وایت کارت به مسابقات رفته بودند و دست کم انتظار داشتند که از سوی مقامات حکومتی تشویق شوند اما برخورد سرد دولتمردان و البته حرف های تند حجت الاسلام علم الهدی در حاشیه نماز جمعه مشهد قطعاً باعث دلسردی آنها در تداوم موفقیت هایشان می شود. گویا حضور ورزشکاران زن ایرانی با حجاب کامل اسلامی در تورنمنت های بین المللی به جای اینکه باعث حمایت دولتمردان از ورزش زنان شود، دستاویزی برای انتقاد تند آنها از ورزشکاران زن المپیکی شده است. با وجود این در روز اول المپیک غیر از هما حسینی، نجمه آبتین هم در مسابقات تیر و کمان زنان شرکت کرد و حضور او با پوشش کامل اسلامی مورد توجه رسانه های بین المللی قرار گرفت. سارا خوش جمال فکری نماینده تکواندوی ایران هم در روزهای آینده در مسابقات المپیک مبارزه می کند

     

    *گرچه من این خبر رو یه هفته بعد از چاپش در روزنامه دارم توی وبلاگم می‌ذارم(چون تا حالا تنبلی‌ام اومده بود که این کار رو بکنم!) و می‌دونم خیلی‌ها این مطلب رو مستقیم خوندن یا به گوششون رسیده، اما من دوست داشتم نظر شما رو بدونم...! خوش‌حال می‌شم بدونم راجع‌به این نوشته چی فکر می‌کنین...



  • کلمات کلیدی :

  • درد

    نویسنده:تلخون::: دوشنبه 87/4/31::: ساعت 1:50 عصر

     

     

    ***از درد سخن گفتن و از درد شنیدن/با مردم بی درد ندانی که چه دردی است



  • کلمات کلیدی :

  • <      1   2      

    [ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

    ©template designed by: www.persianblog.com