سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 138534

  بازدید امروز : 2

  بازدید دیروز : 2

شب نوشته‏های تلخون

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

 

درباره خودم

شب نوشته‏های تلخون
تلخون
هر کی خوابه خوش به حالش/ما به بیداری دچاریم.

 

لینک به لوگوی من

شب نوشته‏های تلخون

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

بایگانی

شب‏نوشته‏های 85
شب‏نوشته‏های 86
شب‏نوشته‏های 87
شب‏نوشته‏های 88
شب‏نوشته‏های 89

 

اشتراک

 

 

آموزش و پرورش فضایی

نویسنده:تلخون::: پنج شنبه 87/1/29::: ساعت 3:18 عصر

خدا

×××

"آموزش و پرورش فضایی"

  یا

 نامه‌ای به دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتب درسی !!!

×××

سلام آقای مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتب درسی

 من یک دانش‌آموز دبیرستانی هستم که در پایتخت! تحصیل می‌کنم.با توجه به  اینکه شما همیشه در آخرین صفحه‌ی کتاب‌های درسی از ما می‌خواهید که نظر اصلاحی خود را درباره‌ی کتاب‌های درسی با شما در میان بگذاریم و از آن جا که من یک دانش‌آموز وظیفه‌شناسم و می‌دانم که این کتاب‌ها حداقل تا سال تحصیلی 1404-1403 تدریس می‌شود، پس وظیفه‌ی خود دانستم تا نکات ریزی که احتیاج به اصلاح و بازبینی دارند را به شما بگویم تا حداقل نسل‌های آینده بتوانند از این کتاب‌ها استفاده‌ی بهتری بکنند.

 اجمالاً نظر اصلاحی من این است که مبحث فضایی  را فقط به درس هندسه محدود نکنیم. چون این مبحث بسیار شیرین در سایر علوم استفاده‌ی چه بسا بیش‌تری دارد و آن‌چه در ادامه می آید همه مثال‌های بارزی است مبنی بر ادعای من.

 

1.   آقای مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتب درسی، ما توی مدرسه‌مان 3 تا آزمایشگاه بزرگ داریم(البته ما یه دونه را بیشتر ندیده‌ایم!) با کلی وسیله... و صد البته توی این 2 باری که به آزمایشگاه رفته‌ایم بیش از نیمی از وسایل غیر قابل استفاده بوده (برای مثال مجبور شدیم برای بستن یک مدار ساده از کتاب فیزیک به عنوان مولد استفاده کنیم و روشن شدن خیالی(فضایی) لامپ را هم تصور کنیم.ناگفته پیداست که همان مولد‌هایی هم که وجود داشت کار نمی‌کرد) بنابراین درخواست من این است که به همه‌ی تیتر‌های "آزمایش کنید" در کتاب‌های شیمی،زیست و فیزیک کلمه‌ی فضایی را در جایگاه پیشوند، پسوند یا میانوند استفاده کنید. (فضایی آزمایش کنید/ آزمایش فضایی کنید/ آزمایش کنیدِ فضایی)

2.   آقای مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتب درسی، ما توی مدرسه‌مان یک حیاط بزرگ هم داریم با 5-4 تا وسیله‌ی ورزشی. گرچه همه‌ی توپ‌ها صاف هستند با برآمدگی‌های متعدد (درست مثل تخته‌های کلاس)، اما ما با تلاش خودمان موفق به ابداع یک رشته‌ی ورزشی جدید شده‌ایم  و اسمش را هم گذاشته‌ایم بسکتبال فضایی. روش این بازی بدین ترتیب است که همه‌ی ما تصور می‌کنیم یک توپ در دستمان است،‌دریبل می‌زنیم، سه گام می‌رویم، شوت می‌کنیم، گل می‌زنیم، ریباند می‌کینم و حتی رانینگ و خطا هم می‌کنیم. بنابراین گرچه می‌دانم کتاب درسی‌ای به اسم ورزش نداریم اما شما لطف کنید و این نظر اصلاحی من را  به مدیریت امور تربیت بدنی مدارس! برسانید بدین مضمون که لطفاً پسوند فضایی را به اسم زنگ‌های ورزش اضافه کنند تا به حقیقت نزدیک تر باشد: زنگ ورزش فضایی

3.   آقای مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتب درسی، من نمی‌دانم آیا توی فضا هم رایانه وجود دارد یا نه. ولی خواهش می‌کنم آموزش کتاب مبانی رایانه را هم به آن‌جا منتقل کنید. چون با اینکه ما توی مدرسه‌مان اتاق کامپیوتر داریم (و این خودش برتری بزرگی نسبت به اکثر مدارس ایران است) اما از آن‌جا که به طور کلی نویسنده‌ی این کتاب (که البته ید طولایی در ترجمه‌ی واژه‌های بیگانه به فارسی دارد) هم در فضا به سر می‌برده است و ما هیچ‌وقت نتوانستیم بفهمیم خط اشتراکی دیجیتالی نامتقارن، سیستم نامگذاری محدوده، شیارهای توسعه، اف تی پی و برنامه‌نویسی شی گرا چیست؛ لا‌اقل بتوانیم در فضا با این معانی گسترده و مهم‌تر از همه با برنامه‌ی فوق‌العاده پیش‌رفته‌ی ویژوآل بیسیک ورژن6 آشنا شویم. 

در پایان، آقای مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتب درسی، خیلی متشکرم که این‌قدر به فکر ما هستید و امیدوارم که تغییرات مذکور را  حد‌اقل در کتب درسی فرزندانم به چشم خودم مشاهده کنم.

با احترام

یک دانش‌آموز پایتخت نشین!!!



  • کلمات کلیدی :


  • [ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

    ©template designed by: www.persianblog.com